Coronamaatregelen en implicaties op de huidige praktijkwerking

Aandachtspunten bij het verloop van de consultaties, voor de maximale bescherming van ons allen:

1/ Het dragen van een chirurgisch MONDMASKER is verplicht - stoffen maskers of bevuilde maskers worden niet toegelaten, maskers met ventiel zijn eveneens verboden.

2/ Kom bij voorkeur ALLEEN naar de consultatie. Als dat niet mogelijk is, mag er 1 begeleidend persoon met u meekomen, die ook een mondmasker moet dragen.

3/ Kom net OP TIJD,  en zeker niet vroeger dan nodig naar de praktijk, zodat u niet (lang) hoeft plaats te nemen in de wachtzaal.

4/ ONTSMET bij binnenkomst uw handen en raak zo weinig mogelijk dingen aan. Wij komen u halen en openen voor u alle deuren. Zo moeten we nadien minder ontsmetten.

5/ Consultaties zullen MAXIMAAL 15 MIN  duren zodat er voldoende tijd is voor ontsmetting nadien. Beperk je consultatie daarom tot 1 KLACHT

Owv stricte hygiëne - en veiligheidsmaatregelen, kunnen wij voorlopig minder patiënten zien per werkdag dan vroeger.  Na elke raadpleging dient namelijk het kabinet en de wachtruimte ontsmet te worden en tevens dienen wij zoveel mogelijk te vermijden dat er gelijktijdig meerdere patiënten aanwezig zijn in de wachtzaal.

Een overzicht van de implicaties van de coronacrisis op onze huidige praktijkwerking

- U kan voorlopig slechts een beperkt aantal plaatsen online boeken. Gelieve daarbij steeds de reden van uw consultatie te vermelden (en zeker nooit te boeken voor infectieuze klachten: zie verder in oranje tekst). Indien u online geen onmiddellijk afspraakmoment vindt, neem dan telefonisch contact op. Wij houden elke dag voldoende plaatsen vrij voor acute problemen, dewelke enkel telefonisch in te boeken zijn.

- U kan maximaal 1 maand vooruit een afspraak online inboeken.

- Indien u uw afspraak niet kan nakomen, vragen wij u uitdrukkelijk ons tijdig te verwittigen.

- Huisbezoeken worden tot een minimum herleid owv organisatorische redenen.

- Gelieve zoveel mogelijk in de voormiddag tussen 8 - 11u te bellen wanneer onze secretaresse aanwezig is, zodat u de consultaties niet stoort.  Probeer telefoons in de namiddag te beperken tot dringende zaken.
- Hou de telefoons kort en bondig zodat iedereen de kans heeft om ons te bereiken.

- Patiënten met infectieuze symptomen of koorts, worden niet toegelaten in de praktijk. *

- Asymptomatische patienten die getest dienen te worden, maken rechtstreeks een afspraak in het testcentrum Jan Palfijn. **

* Beleid voor patienten met infectieuze symptomen

Heeft u 1 (of meerdere) van de volgende symptomen: koorts, spierpijn, hoofdpijn, neusloop, keelpijn, hoest, algemene flauwte, verwardheid, diarree

dan mag u NIET NAAR DE PRAKTIJK komen, teneinde uw arts en medepatiënten niet te besmetten.

Gelieve ons tussen 8-9u te contacteren op 09/324.93.82 voor een TELEFONISCHE RAADPLEGING.

Als aan de telefoon blijkt dat een test en/of klinisch onderzoek noodzakelijk is, verwijzen wij u door naar het TESTCENTRUM in JP (bij milde symptomen: enkel test, geen klinisch onderzoek) of het TESTCENTRUM in het UZ, of naar het TRIAGECENTRUM in Gentbrugge, waar artsen u in veilige omstandigheden kunnen onderzoeken met het juiste beschermende materiaal.

Op die manier houden we de covid en non-covid pathologie in 2 gescheiden patiëntenstromen, wat noodzakelijk is om veilig te kunnen werken voor arts en patiënt.

** Testen van reizigers en hoogrisico-contacten

Reizigers die terugkomen uit een rode zone of hoogrisico-contacten kunnen rechtstreeks terecht in een van de TESTCENTRA in Gent, zonder verwijzing van de arts. Een testcode krijgt u via de contact tracing.

Maak online een afspraak op    https://testcovid.doclr.be/#!/flow

Zonder afspraak kan u niet getest worden!

We danken u voor uw medewerking en voor uw begrip om in deze moeilijke omstandigheden toch te proberen aan iedereen goede en veilige zorg te bieden.